International Business Orientation 2017

10 november 2017

Wat is de IBO?

De International Business Orientation (IBO) is dé gelegenheid voor Young Professionals om kennis te maken met het internationale gezicht van PostNL, consultancy-vaardigheden op te doen en nieuwe collega’s te leren kennen. Gedurende een aantal maanden voer je samen met andere YoungPostNL’ers een opdracht uit voor PostNL Cross Border Solutions. Dit zijn echte en relevante opdrachten waarmee je bijdraagt aan de bedrijfsvoering en strategie binnen CBS.
Tijdens het werken aan deze opdracht krijg je trainingen, begeleiding van externe consultants, en zullen we met de groep naar het buitenland reizen om daar CBS/Spring te leren kennen!

Wanneer is de IBO?

Het IBO traject loopt van juni t/m oktober 2017. De IBO gaat van start met een kick-off op vrijdagmiddag 16 juni in B.Amsterdam. In de maanden juli, augustus en september staan verschillende themasessies op de agenda, waarbij je trainingen zult krijgen en de voortgang van jouw groepje presenteert aan de rest van de deelnemers, en uiteraard aan jouw opdrachtgever. De IBO wordt afgesloten met een gezamenlijke reis naar het buitenland in oktober. Begin november geef je je eindpresentatie aan de opdrachtgevers, je consultant en andere geïnteresseerden.

Hoe doe ik mee?

Ben jij enthousiast geworden? Meld je dan nu aan op deze website! De eigen bijdrage voor de IBO (voor trainingen, begeleiding, themasessies en de reis) bedraagt 100,- euro.
Net zoals bij voorgaande edities zal er ook dit jaar een selectieprocedure plaatsvinden (aangezien er een beperkt aantal plekken beschikbaar is). Door middel van een korte vragenlijst selecteren wij de meest gemotiveerde en ambitieuze YoungPostNL’ers.
Schrijf je in voor onze selectieprocedure, in de bevestigingsmail krijg je een link naar een vragenlijst toegestuurd (let op, deze kan in je spamfolder terecht komen!). Vergeet deze niet in te vullen, want zonder de vragenlijst is je inschrijving niet compleet!
Inschrijven (mét ingevulde vragenlijst) kan tot zondag 14 mei, de week erna zullen we de deelnemers bekend maken. De kick-off zal plaatsvinden op 16 juni in Amsterdam.

De eigen bijdrage hoeft uiteraard pas overgemaakt te worden als je geselecteerd bent.

Heb je vragen? Dan kan je contact opnemen met de commissie door te mailen naar ypnl.ibo@postnl.nl.

 

Hieronder vind je een korte omschrijving van de 4 opdrachten van dit jaar:

Sales Framework e-commerce (Marketing)

Will you advice Spring in how to make the shift from selling mail to selling e-commerce in the international market?
Spring is working on the transformation shift from being a Traditional Mail company to a e-commerce partner/player. To strengthen this shift, Spring is looking for a sales/marketing plan.
With 13 offices worldwide that is a challenge for each country especially as the maturity of the e-commerce developments in each country differs. And not only that also the knowledge level of the countries is different.
What we need is a concrete Marketing action plan that consists of: Knowlegde about the crossborder e-commerce market in that particular country and a concrete action plan on how to act on this market to gain new (e-commerce) business.

Operations

Are you interested in all the logistical aspects of cross-border e-commerce and do you feel like you can analyse and advise on different operational topics? This is your assignment!
Within the Network and Operations department there is a lot of focus on daily issues and short-term planning, however with the changing e-commerce market CBS needs to step up their game the upcoming years. Network & Operations is responsible for all operational activities within CBS including both air-and truck transportation worldwide.
What do customers want when selling cross-borders and what should be the added value of Network & Operations? How can we increase our profit in the end-to-end chain? These are all questions popping up from the Network and Operations department and they are looking for your help to get insights in what and how they need to change!

Knowledge Management (HR)

Will you help CBS to become more aware and inspired on all the developments within the E-commerce market?
One of the focus areas of Cross Border solutions for their strategy 2020, is Customer Intimacy. With the rapid developments on the global e-commerce market, there is a change in the needs of the customers of CBS. This requires a different mindset from our (sales) staff, as well as an understanding a new market. Therefore, CBS is striving to obtain the knowledge and enthusiasm regarding these developments.

Dangerous Goods (International Relations)

Are you the one who will create a new proposition for Spring to transport Dangerous Goods?
Due to changing regulations for air deliveries and as a result of increased controlling/monitoring, Spring has lost business in the Dangerous Goods flow. The business lost is concerning items like: loose lithium batteries, aerosols, nail polish, especially in the Asian market. Spring now wants to look into different ways of transportation, as there are different regulations (road/train/boat/cargo air). Which method of transportation will be optimal for transporting Dangerous Goods from Asia to the Netherlands? What are the regulations that you need to take into account? Is specific packaging necessary? And how will you communicate with your customers about importing goods, regulations, taxes, etc? It’s up to you to create a new business proposition for Spring!

Terug naar het evenementen overzicht

Inschrijven

  • B.Amsterdam
  • Niet geschikt voor introducé
  • 10 november 2017 12:00
  • Gratis

Dit evenement is vol