International Business Orientation 2016

n.t.b.

Wat is de IBO?

De International Business Orientation (IBO) is dé gelegenheid voor jong professionals om kennis te maken met het internationale gezicht van PostNL, consultancy-vaardigheden op te doen en nieuwe collega’s te leren kennen. De IBO is een jaarlijks terugkerende activiteit van YoungPostNL en is inmiddels een begrip!

Gedurende een aantal maanden voer je samen met andere YoungPostNL’ers een opdracht uit voor PostNL Cross Border Solutions, Pharma & Care België of HR International. Echte en relevante opdrachten waarmee je bijdraagt aan de bedrijfsvoering en strategie binnen deze bedrijfsonderdelen. Tijdens het werken aan deze opdracht ontvang je training, begeleiding en heb je de kans om naar het buitenland te reizen om daar aan je opdracht te werken.

Naast het feit dat de IBO enorm leerzaam is, is de IBO uiteraard ook erg gezellig!

Wanneer is de IBO?

Het IBO traject loopt van juni t/m oktober 2016. De IBO gaat van start met een kick-off op vrijdagmiddag 17 juni in B.Amsterdam. Daarna volgt op donderdag 30 juni een training bij consultancykantoor A.T. Kearney, waar iedere groep wordt gekoppeld aan een consultant die jouw groep begeleidt op het gebied van projectmanagement.

In de maanden juli, augustus en september staan verschillende themasessies op de agenda, waarbij je ook de voortgang van jouw groepje presenteert aan de rest van de deelnemers, en uiteraard aan jouw opdrachtgever. De IBO wordt afgesloten met een gezamenlijke reis naar Italië in oktober.

Uit welke opdrachten kan ik kiezen?

We hebben vier verschillende opdrachten voor jou in de aanbieding. Lees hieronder kort meer over de opdrachten en maak je keuze!

1. Pharma Import Belgium (Pharma & Care België)

Help jij Pharma & Care België met het inzichtelijk krijgen van hun ‘black box’ ?

PostNL Pharma & Care België is één van de grootste spelers in de fijnmazige distributie van farmaceutische goederen aan zorgorganisaties in België. Het heeft de ambitie om sterk te groeien en voorziet groeikansen vanuit de import. Helaas zijn de actuele importstromen op dit moment een ‘black box’. Tijdens deze opdracht ga je aan de slag met het inzichtelijk maken van de importstromen, uitdagingen en kansen voor Pharma & Care België. Welke aanbevelingen zou jij doen om ervoor te zorgen dat Pharma & Care België omzetgroei realiseert in de import van farmaceutische goederen in België?

2. Local vs. Global HR (HR International)

Vind jij de nieuwe HR-strategie uit voor de internationale onderdelen van PostNL?

De ambitieuze groeidoelen van Cross Border Solutions (CBS) voor 2020 sluiten niet langer aan op het huidige HR-beleid. Change, development, recruitment of capabilities en een stijgend aantal nieuwe werknemers vragen om een professioneel HR-beleid over de grenzen heen. Tijdens deze opdracht ga jij onder andere onderzoeken hoe andere Nederlandse en internationale bedrijven hun HR-zaken regelen. Denk daarbij aan strategie, support en HR-tools. Welke aanbevelingen zou jij doen ten aanzien van een ‘local’ versus ‘global’ HR-beleid?

3. Parcels Destination Benelux (Cross Border Solutions)

Help jij CBS met een gerichtere targeting van internationale klanten?

PostNL bezorgt in de Benelux iedere dag pakketten afkomstig uit vooral Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Groot-Brittannië. CBS wil beter aansluiten op de wens van de verzendende én ontvangende klant om zo de internationale volumes uit deze landen te verhogen. Tijdens deze opdracht identificeer je productstromen van bedrijven uit het buitenland én ga je op zoek naar de drijfveren van bestellende klanten in de Benelux. Welke aanbevelingen zou jij doen zodat CBS zijn sales targets kan behalen door middel van concurrerende proposities?

4. Social Media Strategy (CBS/Communicatie)

Adviseer jij CBS over een pakkende internationale Social Media Strategy?

De Cross Border Solutions (CBS)  saleskantoren in Duitsland, Spanje en Frankrijk willen hun inzet op Social Media vergroten. Maar hoe realiseer je regionaal meer traffic en ook een hogere conversie op je website? En hoe zorg je er op een lokaal niveau voor dat je brand awareness omhoog gaat? Om daarmee je internationale marktpositie te versterken? Tijdens deze opdracht onderzoek je welke sociale platformen (de)centraal het beste aansluiten bij de verschillende klantsegmenten. Je vertaalt dit naar een concreet plan van aanpak voor 2017. Welke aanbevelingen zou jij doen voor het realiseren van een krachtige online presence door de lokale CBS salesorganisaties?

Interesse? Schrijf je snel in!

Ben jij enthousiast geworden? Meld je dan nu aan op deze website! De eigen bijdrage voor de IBO, bestaande uit trainingen, begeleiding, themasessies en de reis, bedraagt 100,- euro.

 

Je hebt tot 13 juni om je in te schrijven, vol = vol!160527 IBO opdrachtenposter

Terug naar het evenementen overzicht

Inschrijven

  • Nederland + Internationaal
  • Niet geschikt voor introducé
  • n.t.b. 14:30
  • Gratis

Dit evenement is vol